Mi az Elektronikus Kézbesítési Igazolás?
Az Elektronikus Kézbesítési Igazolás (röv.: EKI) egy PDF állomány, amit a Magyar Posta állít elő a tértivevényes küldemények kézbesítési adataival. 2020-ban megszűnt az évtizedekig használt papír alapú tértivevény és helyette az EKI került bevezetésre. Az EKI minden olyan információt tartalmaz, amit a korábbi papír alapú tértivevény.
A tértivevényes levelek és a hivatalos iratok kézbesítési adatai átvételkor elektronikusan kerülnek rögzítésre a kézbesítő számítógépes terminálján. Ezek az adatok az EKI-n megjelennek:
- Átvevő aláírása
- Átvevő neve
- Átvevő jogcíme
- Hozzátartozó jogcíme
- értesítő elhelyezés dátuma
- Kézbesítő kódja, aláírása
- értesítő elhelyezés dátuma
- Kézbesítő kódja, aláírása
- Kézbesítő posta kódja
- Kézbesítés/visszaküldés kelte (év, hó, nap)
- Visszaküldés oka
Milyen küldeményekhez kerül EKI kiállításra?
A kézbesítési igazolás magyar nyelvű, kizárólag az alábbiakban felsorolt belföldi irányú levélküldeményekhez készül.
- ajánlott, tértivevényes levél
- ajánlott, tértivevényes, értéknyilvánított levél
- hivatalos irat
- „Címzett kezébe” levél
- ajánlott és tértivevényes válaszküldemény
- ajánlott, tértivevényes és értéknyilvánított válaszküldemény
Adatok az EKI-ben
Az elektronikus kézbesítési igazolás PDF-je , a számítógéppel történő adatfeldolgozás érdekében, a kézbesítési adatokat egy beágyazott XML állományban is tartalmazza. Ebből az állományból a WinPA Postázó szoftver a kézbesítési információkat feldolgozza és eredeti küldeménnyel párosítja. Feldolgozás után a kézbesítési információk a küldeményeknél megjelennek és lekérdezhetők. Az EKI PDF-ek tárolásra kerülnek és bármikor megtekinthetők.
Vissza a feladóhoz
A Magyar Posta ez elektronikus kézbesítési igazolásokat naponta továbbítja a feladónak a kiválasztott adatcsatornán keresztül, mely lehet: email, SFTP tárhely és Hivatali Kapu. A WinPA postázó szoftver mindhárom csatornán képes fogadni a visszaérkező EKI-ket.
Összefoglalás
Az elektronikus kézbesítési igazolások a papír alapú tértivevények helyett kerültek bevezetésre és elektronikusan tartalmazzák a kézbesítési információkat. A feladónak nem kell tértivevényt kitöltenie, csak jelölni kell a postázó szoftverben, hogy tértivevényes a küldemény. Az elektronikus feladójegyzék minden szükséges adatot tartalmazni fog. Használata a WinPA Postázó szoftverrel egyszerű. Nélkülözhetetlen segítséget nyújt a postai adminisztráció hatékony elvégzésében. Próbálja ki!
További információ: a WinPA Postázó szoftverről , a Magyar Posta Zrt. termékeiről